rezerwacja online

Wybielanie zębów
BEYOND™ Polus®
"bielszy odcień bieli..."

Rozwiązania, które pracują na Twój sukces
Kulminacja doświadczeń i innowacji
chcesz więcej...

W poszukiwaniu piękna

Dream Dental

Studio Stomatologii Estetycznej

tylko Ty i Twój lekarz

Ozonoterapia

OZONOTERAPIA PRÓCHNICY

Troskliwa i delikatna opieka lekarza dentysty w połączeniu z zastosowaniem nowoczesnych metod leczenia próchnicy pozwala na uniknięcie jakiegokolwiek dyskomfortu w trakcie zabiegu stomatologicznego u dzieci i dorosłych. Wizyty u stomatologa są konieczne w każdym wieku, dlatego tak ważne jest odpowiednie nastawienie do leczenia już od najmłodszych lat. O tym decydują zazwyczaj pierwsze w życiu wizyty w gabinecie stomatologicznym. Dołóżmy starań, aby były one jak najprzyjemniejsze! Postęp naukowy w ostatnich latach umożliwił opracowanie nowej metody leczenia, polegającej na ozonoterapii próchnicy z wykorzystaniem urządzenia KaVo HealOzone. Gwarantuje ona bezbolesne leczenie wczesnych zmian próchnicowych zębów.

Ozon to jasnobłękitny gaz o charakterystycznej woni. Każda cząsteczka ozonu składa się z trzech atomów tlenu. W przyrodzie występuje wysoko w atmosferze, odgrywając główną rolę w ochronie  Ziemi przed szkodliwym promieniowaniem ultrafioletowym. Najistotniejszą właściwością ozonu, dzięki której znalazł on zastosowanie w medycynie jest jego wysoka reaktywność. Ozon bardzo szybko rozkłada się do aktywnych rodników nadtlenkowych. Rodniki te charakteryzują się bardzo silnymi zdolnościami bakteriobójczymi oraz wirusobójczymi. Działając na zdrowe tkanki u człowieka powodują szybsze gojenie ran oraz poprawiają przemianę materii w komórkach. Dzięki tym właściwościom ozon jest wykorzystywany w medycynie już od wielu lat, w stomatologii natomiast od niedawna. Ozon jako gaz o właściwościach bakteriobójczych doskonale wnika we wszystkie miejsca nawet te niedostępne dla metod mechanicznych lub płynnych środków chemicznych. Z tego powodu jest doskonałym środkiem do zwalczania bakterii w ubytkach próchnicowych zębów. Badania wykazały, że urzywając aparatu Healozone, który jako jedyny na rynku aplikuje ozon w dokładnych dawkach i pod pełną kontrolą wystarczy 20 sekundowy zabieg aby uzyskać 99% redukcji bakterii na powierzchni pola zabiegowego.  Jeszcze do niedawna zastosowanie ozonu w stomatologii nie było możliwe, z uwagi na jego niekorzystne działanie przy bezpośrednim wdychaniu. Zastosowanie urządzenia do ozonoterapii KaVo HealOzone pozwoliło na wyeliminowanie tego problemu.

Ozonowanie zęba zainfekowanego próchnicą pozwala na jego całkowite wyleczenie w przypadku niewielkich ubytków. Przy dużej ilości próchnicy działa wspomagająco  w trakcie standardowego leczenia polegającego na opracowywaniu mechanicznym i wypełnianiu ubytku próchnicowego.

Zabieg ozonoterapii próchnicy jest całkowicie bezbolesny i krótkotrwały.

Wykonuje się go osobno dla każdego zęba z próchnicą w następujący sposób: po starannym oczyszczeniu zęba dopasowuje się do niego miękki, silikonowy kapturek. Powinien on szczelnie i całkowicie otaczać ozonowany ząb. Kapturek założony jest na końcówkę podającą ozon z urządzenia KaVo HealOzone. Po włączeniu rozpoczyna się podawanie ozonu – trwa ono w zależności od indywidualnego przypadku przez czas 20 do 60 sekund. I to już cały zabieg ozonoterapii. Po ozonowaniu zęba konieczne jest pokrycie go specjalnym płynem hamującym rozwój bakterii, a przy niewielkich ubytkach w tkance zęba, również przyśpieszającym remineralizację.

Dla pełnego wyleczenia niewielkich ubytków konieczne jest też przestrzeganie w domu przez Pacjenta ścisłych reguł profilaktyki próchnicy i higieny jamy ustnej.

Ozonoterapia staje się coraz powszechniejszą metodą leczenia.

Najważniejsze fakty:

Zapewnia absolutnie bezbolesne leczenia tkanki objętej próchnicą bez uszkadzania tkanki zdrowej! Pacjent unika rozwiercania zainfekowanego zęba.

Ubytek jest minimalny i łatwy do estetycznego wypełnienia.

• bez bólu (zabieg nie wymaga znieczulenia)
  • bez zaburzeń pozabiegowych

Terapię za pomocą HealOzone doceniają wszyscy Pacjenci:

• doskonały w leczeniu dzieci i Pacjentów "nadwrażliwych"
  • szeroki zakres zastosowania klinicznego
  • naukowo dowiedziona skuteczność leczenia

Badania naukowe z Belfastu, Londynu, Monachium i Brna dowodzą skuteczności HealOzone:

• ma następujące zastosowania kliniczne:
    • w zabiegach endodontycznych
    • w leczeniu próchnicy bruzd, korzeni oraz szyjek
    • w znoszeniu nadwrażliwości i chorobach błony śluzowej (np. afty, opryszczki)
    • w zabezpieczaniu głębokich ubytków